Traseul autostrazii Ploiesti –Brasov, in consultare publica! O treime din autostrada s-ar face prin tuneluri

Read Time:2 Minute, 23 Second

[ad_1]

Vineri, 13.01.2023, CNAIR a inițiat consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov.

Toți cei interesați sunt invitati să completeze un formular și să consulte documentația aferentă acestui proiect ce se regăsește la link-ul https://cloud.andnet.ro/index.php/s/XBkH9dJBQ8qtbCd, pe site-ul dedicat autostrăzii Ploiești-Brașov. Formularul va fi accesibil până la data de 01.02.2023, ora 23:59.

Procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale. 

Autostrada Ploiești-Brașov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Ploiești, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal și Brașov precum și comunitățile învecinate de congestiile de trafic.

***Una dintre cele cinci variante pe care proiectantul le-a înaintat către Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri propune nu mai puțin de 31 de tuneluri clasice și cut&cover (săpate și acoperite). Acestea însumează 41,3 kilometri din întreg traseul de 113 kilometri între Ploiești și Brașov. Rezultă că o treime din autostradă s-ar face prin tuneluri, de unde și costurile inițiale de 9 miliarde de euro, evident imposibil de suportat. De aici, și supranumele de „autostrada-metrou”.
Cele cinci alternative de traseu sunt împărțite în șase tronsoane de la km 0 până la km 111 sau 113, în funcție de traseul ales.
Pentru tronsoanele 1, 2 și 3, proiectantul recomandă alternativa 3, iar pentru tronsoanele 4, 5 și 6 (care includ, în cea mai mare parte, județul Brașov), este propusă alternativa 5.

Toate cele cinci alternative de traseu propuse sunt împărțite în șase tronsoane distincte:
• Tronson 1 Ploiești – Câmpina;
• Tronson 2 Câmpina – Comarnic;
• Tronson 3 Comarnic – Bușteni;
• Tronson 4 Bușteni – Predeal;
• Tronson 5 Predeal – Râșnov;
• Tronson 6 Râșnov – Codlea.

1.Alternativa 1 are 64,072 km de pod si 3,45 km de tunel

2.Alternativa 2 are 50,429 km pod si 14,750 km tunel

3. Alternativa 3 are 21,469 km de pod și 41,350 km de tunel

4. Alternativa 4 are 29,082 km pod și 30,450 km tunel

5. Alternativa 5 are 40,595 km pod și 24,050 km tunel

*** La finalul documentului AMC1 de 251 de pagini, proiectantul propune varianta de traseu formată din alternativa 3 pentru primele tronsoane și alternativa 5 pentru ultimele trei tronsoane:
• Tronson 1 – Alternativa Traseu 3;
• Tronson 2 – Alternativa Traseu 3;
• Tronson 3 – Alternativa Traseu 3;
• Tronson 4 – Alternativa Traseu 5;
• Tronson 5 – Alternativa Traseu 5;
• Tronson 6 – Alternativa Traseu 5.

foto:ziare.com

Articolul  Traseul autostrazii Ploiesti –Brasov, in consultare publica! O treime din autostrada s-ar face prin tuneluri a aparut prima data pe Prahova Business – Despre afaceri. Zi de zi – Primul cotidian online de afaceri din Prahova.

[ad_2]

Source link

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post Georgeta Filitti si Valeriu Matei, oaspeti de seama la Muzeul Judetean de Arta, de Ziua Culturii Nationale
Next post Primul meci oficial din 2023 pentru Activ Prahova Ploiesti
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Accept