Ne intoarcem in EVUL MEDIU? In disperare, unii romani ard haine sa se incalzeasca!

Read Time:2 Minute, 48 Second

[ad_1]

„Odată cu scăderea temperaturilor, mergând seara spre casă, mai multe zile la rând am simțit un miros înțepător în aer. Într-una din zile m-am întâlnit cu un prieten și sesizându-i aceste întâmplări, m-a asigurat că mirosul se datorează modului în care au ales unii concetățeni să și încălzească locuințele: “merg la magazinele de second hand de haine și iau sacii de haine care nu se vând și fac foc cu ele”. Chiar așa să fie!

România s-a confrutat anul acesta cu cea mai mare reducere, în procente, a consumului de gaze și energie, în industrie, după  anul 1991, atunci când în urma ate-pronunțării asupra “industriei românești ca un morman de fier vechie” s-au închis ca și acum mii de societăți comerciale.

Consumatorii industriali care încearcă să țină porțile deschise, dar și consumatorii casnici nu mai au cu cine să contracteze achiziția de gaze și energie electrică, fiind refuzați de toți furnizorii din piață, fiind lăsați la mila FUI, dar mai ales într-o incertitudine suplimentară față de incertitudinea dată de instabilitatea legislativă, geopolitică, economică, comercială – atât pe achiziția, cât și pe vânzarea de gaze și energie electrică.

Exxon, CEZ, ENEL etc., se retrag din România, lăsând în spate companii care nu au fost complet restructurate, dar mai ales abandonând investiții începute sau anulând intenții de investiții în noi capacități de producție, singura metodă care ne poate reduce sărăcia energetică și ne poate readuce Pacea Socială.

Săracia energetică și dezindustralizarea României, sunt probleme pe care le avem deja. Ce urmează medievalizarea României?

Perioada prelectorală care urmează va accentua toate problemele cu care ne confruntăm astăzi:

  • consumatorii industriali vor fi sacrificați pentru a menține prețul la populație – dezindustralizarea va continua,
  • va exista o temere reală în a mai investii în România în domeniul energiei, dar chiar și în a activa în România în domeniul energiei,
  • dependența de importuri se va accentua,
  • sărăcia energetică va fi în creștere,
  • haosul din energie se va accentua ideea de “naționalizare” și de centralism, care va avansa puternic, dar la fel ca și atunci când s-a propovăduit privatizarea (anii 90) pentru binele românilor, scopul adevărat este de a aduce viitoarele companii naționaizate în mâinile unor grupuri de interese și nici decum binele pentru oameni.
  • statul își va menține politica de a se indestula la bugetul de stat din supracâștigurile din energie., pentru a putea veni cu pomeni electorale.

Disperarea înpinge oamenii și societatea la acțiuni, care sunt greu de crezut că pot fi posibile în secolul XXI, dar împinge oamenii să susțină acțiuni care pe termen lung, sigur le va aduce mai mult rău decat bine.

Pe măsură ce nu discernem între borfaș și professor, tot așa nu vom recunoaște traiectoria la fel de perversă de la borfaș la demagog. Atunci când oamenii nu învață că lucrurile trebuie trecute prin filtrul justei judecăți și își urmează doar speranțele, dorințele și visurile, manipularea maselor în folosul grupurilor de interese este sigură. La fel de sigură este și suferința maselor, atunci cănd manipulatorii nu mai au nevoie de serviciile lor”, transmite Dumitru Chisăliță, președintele Asociației „Energia Inteligentă”.

Articolul Ne intoarcem in EVUL MEDIU? In disperare, unii romani ard haine sa se incalzeasca! a aparut prima data pe Prahova Business – Despre afaceri. Zi de zi – Primul cotidian online de afaceri din Prahova.

[ad_2]

Source link

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post Cum să profitați la maximum de împrumutul dvs. rapid online (P)
Next post Bergenbier revine alaturi de tricolori si este noul sponsor oficial al Echipei Nationale de fotbal a Romaniei
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Accept